Hudební nástroj pro vaše dítě
Jestli dát dítě „do hudebky“ a na co že by mohlo hrát, jsou otázky, které si rodiče pokládají často. V dnešní záplavě možností je takové rozjímání složitější právě pro přehršli nabízených aktivit obecně. Aktivní muzice konkurují kroužky sportů kolektivních i individuálních, ale také různé zájmové spolky zabývající se dramatikou, výtvarnými dovednostmi nebo vyloženě činnostmi oborově specifickými, jako jsou například včelařství, rybářství a tak dále.
Prostě lákadel je bezpočet. Jde tedy „jen“ o to, jak správně vybrat. Pravá vhodnost volby znamená kombinaci více faktorů. Mezi ně patří nejen skloubení aktuálního zájmu samotného potomka, ale i předpoklady, kterými daná ratolest oplývá či nikoli. K těmto elementárním bodům připočtete dostupnost geografickou a ekonomické možnosti té které rodiny a máte hned o čem přemýšlet.
Pokud jste přes vyjmenovaná kritéria svým rozhodnutím dospěli až k hudbě, je třeba se zamyslet nad nějakým instrumentem konkrétním. Nicméně výběr hudby neznamená stopku například pro sportování. Naopak, vhodným spojením aktivit lze nastavit vyvážený poměr blahodárných účinků obojího. Stran muziky pak mluvíme o rozvoji sociálních dovedností, emocionality, intuitivnosti a sebevědomí. Názor některých lidí, že dítě navštěvující hudební školu jen mrhá časem, je ve vleku dostupných poznatků cupován na kousky. Pozitivní dopady jsou dnes a denně dokazovány nejen v reálnem životě mnoha lidí, ale i vědeckými studiemi tímto se zabývajícími. Odborníky z řad pedagogů nebo psychologů je hraní na některý z možných nástrojů bráno veskrze pozitivně. Často jde o potěšení a odreagování se, které vydrží danému jedinci celý život. Spoustu lidí v dospělosti zalituje, že na nic hrát neumí, avšak i v takovém případě není nutné zoufat. Benefitem hudby je, že na rozdíl od předpokladů fyzických, které sport logicky vyžaduje, je tohoto muzicírování prosté. S hudbou můžete začít v podstatě kdykoliv.
Při výběru nástroje pro malého muzikanta je určitě dobré poradit se s odborníky. Každé dítě může a taky má předpoklad pro jiný druh. Častou chybou bývají ambice a mylné představy rodičů, kteří to sice nemyslí špatně, ale svým výběrem v konečném důsledků jen svého potomka potrápí. Ten pak po nějakém tom roce ukončí docházku do nenáviděné umělecké školy a často se již k žádnému nástroji nevrátí. Každá „ZUŠka“, tedy základní umělecká škola má pedagogy, kteří vám s výběrem určitě pomohou, a to dle individuality vašeho syna či dcery. Na trhu lze sehnat i publikace touto problematikou se seriózně zabývající. Neváhejte tedy svého syna či dceru podpořit, a pokud vám ničí vařečky bubnováním na hrnce, kupte jim pro začátek paličky a bubínek.